Nabór na wolne stanowisko urzędnicze

Wójt Gminy Wielowieś
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze Nr SG.2110.2.2022 z dnia 19 sierpnia 2022r.
podinspektora ds. księgowości podatkowej i pomocy publicznej, w Urzędzie Gminy Wielowieś, ul. Główna 1, 44-187 Wielowieś w wymiarze pełnego etatu
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse, rachunkowość (potwierdzone kserokopią dokumentu poświadczającego posiadane wykształcenie).
- Obywatelstwo polskie lub jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - znajomość języka polskiego poświadczona certyfikatem urzędowym zgodnie z ustawą o języku polskim.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Znajomość przepisów: ustawy o nadzorowaniu pomocy publicznej, ustawy ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, ustawy o finansach publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o podatku rolnym, ustawy o samorządzie gminnym oraz RODO.
Wymagania dodatkowe:
Z uwagi na wykonywany zakres obowiązków mile widziane doświadczenie zawodowe w obszarze finansów, księgowości podatkowej, rachunkowości (potwierdzone kserokopiami dokumentów z których wynika okres świadczenia pracy).
Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
umiejętność pracy w zespole, samodzielność, umiejętności analityczne, umiejętność pracy pod presją czasu.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku (główne obowiązki):
- dokonywanie wymiaru podatku od środków transportowych i opłat lokalnych na rzecz gminy oraz prowadzenie dokumentacji księgowej;
- kontrola terminowości wpłat, wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych na zaległości z tytułu podatku i opłat;
- prowadzenie rejestru upomnień i tytułów wykonawczych;
- windykacja podatku i opłat na rzecz gminy;
- powadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej należności gminy z tytułu podatku i opłat lokalnych;
- nadawanie biegu odwołaniom dotyczącym wymiaru lub poboru podatku i opłat;
- prowadzenie kontroli i czynności sprawdzających w zakresie spraw podatkowych w celu ustalenia ogólnej zdolności płatniczej oraz prawidłowych podstaw opodatkowania, weryfikacja (kontrola) deklaracji podatkowych;
- opiniowanie i realizacja wniosków o udzielenie ulg, umorzeń należności (zaległości) z tytułu podatków (rolny, leśny, nieruchomość, środki transportowe) i opłat lokalnych w granicach uprawnień;
- prowadzenie postępowania oraz opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach umorzeń i odroczeń zobowiązań podatkowych i opłat lokalnych oraz nadawanie biegu odwołaniom od tych decyzji;
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji w sprawach podatkowych;
- dokonywanie przypisów i odpisów z tytułu wieczystego użytkowania oraz prowadzenie dokumentacji księgowej i windykacyjnej;
- udzielanie informacji podatkowych;
- naliczanie wysokości, czynszu dzierżawnego, opłaty planistycznej, opłaty eksploatacyjnej, opłaty od posiadania psów oraz prowadzenie korespondencji i dokumentacji księgowej, windykacyjnej w tym zakresie;
- prowadzenie ewidencji przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów podatku od środków transportowych oraz sporządzanie korekty deklaracji i uwierzytelnianie kopii skorygowanej deklaracji na podatek od środków
- transportowych;
- współdziałanie w opracowywaniu projektu budżetu;
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej z zakresu prowadzonych spraw;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz sporządzanie sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy publicznej.
Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. W przypadku osób podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym, zastosowanie będą miały zasady określone w art. 16 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2022r. poz. 530);
- wymiar czasu pracy: pełny etat,
- praca w siedzibie Urzędu (budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo – brak windy pomiędzy kondygnacjami),
- wyjazdy w teren,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- praca przy komputerze przez ponad połowę dobowego wymiaru czasu pracy, wymagająca współpracy z innymi komórkami Urzędu, kontrahentami oraz wykonawcami.
- praca o wysokim stopniu samodzielności,
- przewidywany termin zatrudnienia – do uzgodnienia.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- List motywacyjny ze wskazaniem stanowiska.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- W przypadku spełnienia wymagań dodatkowych - kserokopie dokumentów potwierdzających spełnienie tych wymagań.
- Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Oświadczenia:
1) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
2) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
3) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
4) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji (podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu realizacji procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze), zgodnie z wymogiem wynikającym z art. 14 i 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2022r. poz. 530).
Termin i miejsce składania dokumentów:
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości podatkowej i pomocy publicznej, do 6 września 2022r.
- osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Wielowieś, ul. Główna 1, 44-187 Wielowieś w godzinach pracy Urzędu, tj. poniedziałek, wtorek, środa od godz.7.00 do 15.00, czwartek od godz. 7.00 do 17.00, piątek od godz. 7.00 do godz. 13.00,
- za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy Wielowieś, ul. Główna 1, 44-187 Wielowieś (decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy).
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Wielowieś po upływie powyższego terminu nie będą rozpatrywane. W przypadku ofert nadsyłanych pocztą, decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy Wielowieś, a nie data stempla pocztowego.
UWAGA:
Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia i list motywacyjny muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata. Brak własnoręcznego podpisu powoduje odrzucenie oferty przy weryfikacji dokumentów aplikacyjnych.
Wszystkie kserokopie dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Inne informacje:
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
- Procedura rekrutacyjna obejmuje analizę dokumentów aplikacyjnych oraz przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych. W przypadku większej liczby kandydatów przewidziany jest również praktyczny test kompetencji osoby ubiegającej się o zatrudnienie z zakresu przepisów: ustawy o nadzorowaniu pomocy publicznej, ustawy ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, ustawy o finansach publicznych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o podatku rolnym, ustawy o samorządzie gminnym oraz RODO.
- O terminie i miejscu odbycia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci spełniający wymogi formalne określone w niniejszym ogłoszeniu będą poinformowani telefonicznie.
- W toku naboru wyłonionych zostanie nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, których lista przedstawiona zostanie Wójtowi Gminy Wielowieś celem zatrudnienia wybranego kandydata.
- Informacja o wyniku naboru: niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o jego wyniku jest upowszechniana przez okres co najmniej 3 miesięcy, poprzez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy. Informacja o wynikach naboru zawiera dane określone w ustawie.
- Brak rozstrzygnięcia naboru: nabór pozostaje nierozstrzygnięty w przypadku, gdy:
1) nie wpłynęła żadna oferta w odpowiedzi na opublikowane ogłoszenie o naborze,
2) żaden z kandydatów nie spełnił wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu o naborze,
3) żaden z kandydatów nie ukończył procesu rekrutacji z wymaganą ilością punktów na każdym etapie naboru (co najmniej 50% maksymalnej liczny punktów).
7. Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi po zakończonym naborze:
- dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w naborze, zostaną dołączone do jego akt osobowych,
- oferty kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, którym nie zostało zaproponowane zatrudnienie przechowywane są przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem, wyłonionym w naborze, po tym okresie zostaną zniszczone z wyjątkiem oryginałów dokumentów dołączonych do oferty, które zostaną zwrócone kandydatom,
- oferty pozostałych kandydatów przechowywane są do czasu ogłoszenia wyników naboru, po tym okresie zostaną zniszczone z wyjątkiem oryginałów dokumentów dołączonych do oferty, które zostaną zwrócone kandydatom
Kandydaci, którzy chcieliby odebrać złożone w danej procedurze naboru dokumenty powinni to uczynić osobiście u Sekretarza Gminy w w/w terminach.
8. W lipcu 2022r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wielowieś, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.
Jeżeli wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, o którym mowa powyżej, w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia o naborze był niższy niż 6% - pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
Kandydat, który zamierza skorzystać z tego uprawnienia, zobowiązany jest do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
9. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (32) 237 85 20.
10. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia są dostępne w Kancelarii Urzędu Gminy Wielowieś lub do pobrania z następujących lokalizacji:
- http://ftp.wielowies.pl/zatrudnienie-kwestionariusz.pdf
- http://ftp.wielowies.pl/zatrudnienie-oswiadczenie.pdf
11. Ogłoszenie Wójta Gminy Wielowieś podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy Wielowieś oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Wielowieś.
Klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy w Urzędzie Gminy Wielowieś:
Realizując wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/56/WE (tzw. RODO), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
Zgodnie z art. 13 RODO informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Wielowieś z siedzibą w Urzędzie Gminy Wielowieś (ul. Główna 1, 44-187 Wielowieś).
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób: pod adresem poczty elektronicznej: iod@wielowieś.pl; pisemnie na adres: Urząd Gminy Wielowieś, ul. Główna 1, 44-187 Wielowieś.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do realizowanego procesu rekrutacyjnego oraz podjęcia działań przed nawiązaniem stosunku pracy. Podstawą prawną przetwarzania są:
1) art. 221 § 1 i § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy;
2) art.6, art.11, art. 13, art.14, art.15 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,
3) pisemna zgoda kandydata.
4. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych;
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa i zawartych umów;
6. Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych i usunięcia danych pozyskanych na podstawie zgody;
7. Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
8. W razie niezgodnego z prawem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych obowiązkowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
10. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres:
- 3 miesięcy, zgodnie z art.15 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych w przypadku kandydatów wyłonionych w drodze naboru, o których mowa w art. 13a ust. 1 w/w ustawy
- niezbędny do realizacji wskazanego w pkt. 3 celu przetwarzania, lecz nie krócej niż przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r Nr 14, poz. 67 z późn.zm.) w przypadku kandydata wybranego.
- do dnia ogłoszenia wyników naboru w przypadku pozostałych kandydatów.
11. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.
Z up. wójta gminy Wielowieś
Zygfryd Stróżyk
zastępca wójta gminy
- Gospodarka odpadami
- Portal informacyjny Rady Gminy
- Program Czyste Powietrze
- System informacji przestrzennej
- Ostrzeżenia meteorologiczne, pozostałe
- Zgłoszenia przypadków naruszenia przepisów z zakresu ochrony środowiska
- Orlik Wielowieś
- Oferty inwestycyjne
- Jakość powietrza
- Rozkład jazdy ZTM
- System monitoringu suszy rolniczej
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Obywatel.gov.pl
- Informator o telefonach zaufania
- Zasady i procedury postępowania w przypadku różnych zagrożeń
- Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - dokumenty
- Zgłaszanie uwag co do funkcjonowania Elektrowni Wiatrowych