Ośrodek Pomocy Społecznej w Wielowsi informuje

Od 1 lipca 2021r. realizatorem rządowego programu „Dobry start” będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W tym roku wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną z Portalu Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. W związku ze zmianą sposobu składania wniosków ZUS podjął współpracę z Pocztą Polską oraz Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, która ma ułatwić złożenie wniosków tym osobom, które mogą mieć trudności z elektronicznym wnioskowaniem o świadczenie z programu „Dobry start”. Taką pomoc będzie można uzyskać, także w placówkach ZUS oraz innych wybranych miejscach, z którymi ZUS będzie współpracował w tym zakresie. Pracownicy ZUS będą obecni w wybranych placówkach Poczty i KRUS na terenie całego kraju.
Najważniejsze zmiany:
- Obsługa programu (przyznawanie i wypłata świadczeń) prowadzić będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych
- Złożenie wniosku będzie możliwe wyłącznie przez Internet, poprzez systemy teleinformatyczne
- Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej,
na wskazany numer rachunku bankowego
- Gospodarka odpadami
- Portal informacyjny Rady Gminy
- Program Czyste Powietrze
- System informacji przestrzennej
- Zgłoszenia przypadków naruszenia przepisów z zakresu ochrony środowiska
- Orlik Wielowieś
- Oferty inwestycyjne
- Jakość powietrza
- Rozkład jazdy ZTM
- System monitoringu suszy rolniczej, ostrzeżenia meteorologiczne, pozostałe
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Obywatel.gov.pl
- Informator o telefonach zaufania
- Zasady i procedury postępowania w przypadku różnych zagrożeń
- Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - dokumenty
- Zgłaszanie uwag co do funkcjonowania Elektrowni Wiatrowych